Met linkbuilding hoger in Google komen en blijven!

Betrouwbare linkbuilding is nog altijd van grote betekenis als het gaat om een effectieve zoekmachine optimalisatie strategie. Off page optimalisatie bepaalt namelijk nog steeds voor 45% het algoritme van Google. Het uitbesteden van jouw linkbuilding strategie aan onze linkbuilders levert in de praktijk enorme positiestijgingen in Google op. Ook in 2020 heeft linkbuilding een enorme betekenis.

Gratis Linkbuilding scan aanvragen

Onze Uitleg

Wat is linkbuilding?

Linkbuilding is een SEO strategie van het actief plaatsen van meerdere relevante links naar bijvoorbeeld jouw website, waardoor zoekmachines zoals Google jouw website beter waarderen in de zoekresultaten. Het bouwen en kopen van goede backlinks heeft een enorme vlucht genomen! Dit zal in de toekomst alleen nog maar meer worden.

Maar hoe doe je dat, linkbuilden op een betrouwbare manier? Hoe kan onze linkbuildingservice binnen 2 maanden bijdragen aan extra conversie en omzet? We leggen het middels onze gratis Checklist® uit in 8 praktische stappen.

Meer over Onze methode

Waarom is linkbuilding belangrijk?

Nog even samenvattend: proces van het verzamelen van backlinks wordt dus ‘Linkbuilding‘ genoemd. Link building is het plaatsen/bouwen van meerdere links naar een website, waardoor zoekmachines zoals Google de website hoger zullen waarderen in de zoekresultaten. Er zijn meerdere voordelen om je linkbuilding strategie aan online marketing specialist Webton uit te besteden:

  • De know-how op het gebied van linkbuilding is sinds 2005 aanwezig!
  • Webton bouwt in korte tijd veel kwalitatieve backlinks
  • We adviseren over de uit te voeren strategie
  • We geven advies over het aanleggen van interne links (interne linkbuilding)
  • Tientallen voorbeelden en casussen zijn beschikbaar
  • Geen peperdure abonnementen en aantrekkelijke prijzen
  • De links leggen we in artikelen aan en werken dus niet met startpagina links
  • Ons bureau handelt volgens de richtlijnen van Google
  • Naast de backlinks geven we SEO advies over de nieuwste ontwikkelingen (E-A-T)
  • We werken met een white label reseller mogelijkheid
  • Winnaar van vele prijzen en Awards, tevens Google Partner
  • Als beste bureau in Nederland beoordeeld
  • Laagste prijsgarantie in Nederland en Duitsland!

 

Joshua Kuipers
Let bij jouw keuze van een online marketing bureau op de behaalde prestaties
Joshua Kuipers
Online marketeer

Hoe ziet onze (Webton) linkbuilding methode eruit?

  • Onze tekstschrijvers schrijven mooie artikelen over bijvoorbeeld jouw product of dienst.
  • De artikelen worden SEO proof geschreven en bevatten minimaal 600 woorden.
  • In de artikelen worden linkjes aangebracht naar de URL die jij hoger wilt laten scoren in Google.
  • Deze artikelen worden geplaatst op sites, mits die passen bij de branche waarin jouw bedrijf actief is.
  • Artikelen worden bovendien geplaatst op sites met een minimale Page Authority van 25 en een Trust Flow van 20.
  • Alle relevante geplaatste backlinks komen vanaf beveiligde ‘https pagina’s’.
  • De websites waarop de artikelen geplaatst worden hebben tevens geen onderling verband met elkaar.
  • Aangezien we veel know-how hebben op het gebied van linkbuilding, kunnen wij in korte tijd veel kwalitatieve links verzorgen.

Gratis Scan aanvragen

Wij hebben topposities gerealiseerd voor een groot aantal klanten

Vraag nu onze gratis linkbuilding scan aan

Gratis Scan aanvragen

9 Gratis tips

Hoe is linkbuilding effectief in te zetten?

Nooit zomaar iets klakkeloos aannemen is ons devies! Dat is ook de reden waarom we dit artikel geschreven hebben. Onderstaande vragen krijgt ons bureau dagelijks gesteld. Indien de ultieme online marketing vraag er niet tussen staat? Vraag dan onze SEO of SEA experts om advies.

Links van andere websites naar jouw website (check hier de backlinks van jouw site) zijn belangrijk omdat het wat zegt over de populariteit van jouw website. Overeenkomstig: hoe meer links naar je website hoe meer stemmen jouw website krijgt. Gaat het dan alleen maar om kwantiteit en niet om kwaliteit hoor ik je denken? Nee zeker niet! De site waarop de backlink geplaatst wordt is ook zeer belangrijk. Deze site moet betrouwbaar zijn en moet raakvlakken hebben met de werkzaamheden van jouw organisatie. Daarom gaan we hieronder verder de diepte in.

2. Wat is een goede linkbuilding strategie?

De laatste jaren zien we dat het plaatsen van unieke tekstartikelen met daarin links naar jouw website toch een erg slimme SEO strategie is. Vervolgens de uitdaging: Hoe vind ik een website waarop ik het artikel kan plaatsen? Wij hebben jarenlange ervaring kunnen daarom snel passende websites voor jou vinden.

A. Wij plaatsen het SEO artikel dat wij geschreven hebben op een website die al Trust Flow heeft van 20 of hoger en een Page Authority van minimaal 25.

B. We selecteren zo goed mogelijk de websites die uiteindelijk het beste passen bij de branche waarbinnen je bedrijf actief is.

3. Hoe zit het nu met de verdeling van de anchorteksten?

Ook een veelgehoorde vraag. Bij het aanbrengen van anchortags adviseren wij toch altijd te kiezen voor de veiligste weg. Ook wel een ‘natuurlijk linkprofiel’ genoemd. Nooit alleen de zoekterm laten linken, maar kies voor het linken de naam van je bedrijf (branding), afbeeldingen en ‘lees meer’ anchors. Iets wat je zeker niet wilt hebben is over-optimalisatie! Concluderend: het linkprofiel van je website is gevoelig en uitermate kwetsbaar!

4. Wat is jullie methode Webton en waarom is deze zo succesvol?

Webton heeft als online marketing specialist alle ingrediënten in huis zodat we in een korte tijd zeer waardevolle backlinks voor jouw bedrijf aan kunnen leggen. Door onze positie in de Internetwereld hebben we sinds 1999 immers veel contacten met kennispartners opgedaan. Met als gevolg dat je bij ons relatief snel betrouwbare externe links kunt kopen.

5. Waarom zou ik linkbuilding aan jullie uitbesteden?

Allereerst hebben we sinds 1999 alle kennis aan boord om jou te helpen aan meer bezoekers en dus aan meer omzet. Klanten beoordelen onze werkwijze en de resultaten die wij voor hen behalen in Google. Als Google Partner linkbuilden wij anno 2020 voor 2400 bedrijven. Dit varieert van bijvoorbeeld eenmanszaken tot multinationals. Lees hier meer over het uitbesteden. Ook voor resellers hebben wij interessante constructies.

6. Wanneer zie ik de eerste stijgingen in Google?

Tsja, dit blijft lastig te zeggen. Er zijn namelijk meerdere factoren die een rol spelen in het algoritme van Google. De factor link building bepaalt zoals eerder besproken ongeveer 50% van de positie in Google. Dat betekent ook dat als je de rest van je website niet goed voor elkaar hebt: lange laadtijd en geen https beveiligde verbinding, het dweilen met de kraan open blijft.

7. Waarom gaat het met jullie pakketten efficiënter?

Het is allereerst mogelijk om zelf websites aan te schrijven en te vragen of ze een artikel willen plaatsen. Echter leert de ervaring dat dan van de 150 verzoeken er 1 wordt gehonoreerd. Vervolgens ben je dan dus gemiddeld een week bezig om het voor elkaar te krijgen 1 artikel geplaatst te krijgen. Dit moet toch sneller en efficiënter kunnen, dachten wij. En dat kan. We werken met deze pakketten zodat je in no time ontzettende sterke artikellinks naar je website kunt verwachten. Mooie service toch?

8. Kunnen jullie wat voorbeelden laten zien?

We hebben een casus uitgewerkt om je een compleet beeld te geven van het proces en de uiteindelijke effecten. Tevens zijn er 40 successen zichtbaar die we graag met je willen delen!

9. Is mijn website getroffen door een Panda of Penguin update?

De Penguin concentreert zich meer op externe zaken. Websites die toch schadelijke backlinks aangelegd hebben worden genadeloos afgestraft. Vervolgens zou het verwijderen of het disavowen oplossing kunnen zijn. Indien je na het uitrollen van een Google algoritme update een forse afname ziet van je bezoekers, dan is er reden voor zorg.

Webton heeft software om in kaart te brengen door welke update je hoogstwaarschijnlijk getroffen bent.

Het onderzoek is afkomstig van de bekende SEO-gigant Ahrefs en onderzoekt het verband tussen aan de ene kant het linkprofiel van een website en aan de andere kant de positie ervan in de zoekresultaten. We hebben naar de onderzoeksresultaten gekeken, en hieruit volgt dat het aantal backlinks sterk correleert met de ranking in Google.

Linkbuilden: wat je niet moet doen

Google kan je een penalty geven als je jezelf in laat met foute linkbuilding strategieën, een penalty betekent dat je tientallen posities naar beneden wordt gezet. Met als ergste gevolg dat je niet meer te vinden bent in Google. Linkbuilden heeft dus alleen maar zin als je dit op een eerlijke manier doet. Voorkom dus grote blunders.

Hoe je méér verwijzingen naar je website krijgt: 9 best practices!

Wanneer er vanaf andere websites naar jouw website wordt gelinkt (een ‘blacklink’) verbetert dit de positie van je website in de zoekresultaten van zoekmachines. Hoe meer relevante links er zijn naar jouw  website, hoe hoger de waarde van je website wordt ingeschat door zoekmachines. Dit wist je al. Maar… hoe zorg je nou eigenlijk voor zulke externe links die naar je website verwijzen? Wij delen graag 9 ‘best practices’ met je!

Best practice 1: Maak zelf content die het waard is om gedeeld te worden

Sla zelf aan het schrijven en creëer interessante artikelen over onderwerpen die gerelateerd zijn aan jouw ‘core business’. Is de door jou geschreven tekst uniek, relevant en kwalitatief hoogwaardig? Grote kans dat anderen, vanaf hun eigen website, of blog, naar jouw artikel willen linken. Daar worden zij blij van, en daar word jij blij van!

Best practice 2: Creëer ‘Sky Scraper Content’

“Beter goed gejat dan slecht bedacht” is zo’n beetje het motto dat ten grondslag ligt aan deze best practice. Bij het creëren van zogeheten ‘Sky Scraper Content’ (dit is de naam van deze linkbuilding strategie) gaat het om het vinden van online artikelen die reeds bestaan, deze vervolgens bewerken (afbeeldingen toevoegen, uitdiepen, inkorten, enzovoorts) en dan zorgen dat ook naar jouw (deels gekopieerde) artikel veel wordt gelinkt.

De eerste stap is dus het vinden van een artikel over een onderwerp dat voor jouw website zeer relevant is. Als voorbeeld: jij verkoopt raambekleding op je website en wil uiteraard graag zoveel mogelijk backlinks genereren. Je zoekt op Google naar een relevant artikel, je typt in “trends raambekleding 2020”. De resultaten die nu bovenaan verschijnen zijn het meest populair en zouden de meeste backlinks moeten bevatten.

Trends voorbeeld

Kies een artikel dat zich op de eerste resultatenpagina bevindt (zoals bijvoorbeeld het artikel “Dit zijn dé raamdecoratie trends van 2020! | Meijvogel Hout”), en schrijf vervolgens je eigen artikel over dit onderwerp, maar dan een stuk beter/leuker/interessanter/relevanter dan het origineel! Zoals eerder vermeld, kan je jouw artikel bijvoorbeeld wat langer maken, wat meer de diepte in gaan. Ook kan je de inhoud juist in grote lijnen gelijk houden, maar mooie(re) foto’s toevoegen aan het artikel.

En nu? Jouw artikel is zo goed/leuk/interessant/relevant, dat deze boven het ‘originele’ artikel zou moeten uitstijgen. Maar hoe weten andere internetgebruikers jouw mooie artikel nou te vinden? Je kunt een tool gebruiken waarmee je kunt checken welke backlinks er allemaal bestaan die naar het originele artikel linken. En vervolgens al deze sites benaderen en jouw artikel bij hen onder de aandacht brengen. Prijs je artikel maar aan!

Best practice 3: Reageer, complimenteer, adviseer!

Een eenvoudige manier om backlinks te verkrijgen, is door te reageren op andermans blogs. Let hierbij op, dat je niet overdrijft. Als je op honderden blogs reageert, over allemaal verschillende onderwerpen, is de kans groot dat je niet zo serieus wordt genomen: “Oh nee, daar heb je die spammer weer!”.

Streef juist liever naar interactie met andere bezoekers. Geef ze advies, deel je gedachten en inzichten met ze. Noem degene die de blog heeft geplaatst bij zijn naam, geef hem een compliment, geef tips die nuttig zijn voor de auteur van de blog maar ook voor andere bezoekers. Je kunt vervolgens een linkje naar je eigen artikel noemen in je reactie. Een artikel van jezelf dat een toelichting is van het advies dat je in je reactie hebt gegeven.

Bovenstaande strategie kan uiteraard ook toegepast worden op online forums. Zoek forums die relevant zijn voor jouw bedrijf, en zorg dat je links naar jouw artikelen met ze deelt!

Best practice 4: Beoordeel andere bedrijven en laat een recensie achter

Ben je zeer te spreken over een product of een dienst van een bepaald bedrijf, geef dat dan aan bij dat bedrijf. Bied het bedrijf aan dat je graag een positieve recensie wil schrijven die zij op hun website kunnen plaatsen, in ruil voor een backlink naar jouw website. Deze backlink naar jouw website bevindt zich dan in de recensie die jij schrijft.

De meeste bedrijven tonen zulke recensies (ook wel ‘testimonials’ genoemd) op hun homepage. Indien jouw recensie hier te zin is, met daarin dus een link naar jouw website, is dat erg gunstig. Lekker prominent in beeld met je backlink!

Best practice 5: Doe aan ‘Influencer Marketing’

Het zal je de afgelopen jaren vast niet ontgaan zijn, dat Influencer Marketing steeds populairder is geworden. Mensen, wiens bijdragen op social media veel worden bekeken door Jan en Alleman (oftewel: mensen met veel volgers, oftewel: influencers), prijzen vaak bepaalde producten of diensten aan. En nee, dat doen zij niet altijd omdat ze daadwerkelijk zo extreem gecharmeerd zijn van dit product. Ze doen dit in veel gevallen enkel omdat ze een mooie deal hebben met het bedrijf achter het product.

Dit biedt kansen. Het betekent dat ook jij een influencer kunt benaderen met de vraag of hij/zij jouw website wil aanprijzen, en/of er naartoe wil linken in 1 van zijn/haar bijdragen op social media.

Goed om te weten: wil je graag een deal met een influencer met honderduizenden volgers, maar vind je dit toch echt te duur? Sluit een deal met een ‘micro-influencer’ (tussen de 10.000 en 100.000 volgers) en je bent goedkoper uit. Hoe je relevante en dus geschikte influencers kunt vinden, en hoe je ze vervolgens kunt benaderen, kun je lezen in dit artikel van MarketingFacts.nl.

Best practice 6: Word je ergens genoemd? Even een backlinkje erbij aub!

Wanneer iemand je noemt op zijn of haar website, maar niet naar je website linkt, is dit een gemiste kans. Het is dus zaak om genoemd te worden inclusief backlink naar jouw site. Aan de slag!

Om te achterhalen wáár op het internet jouw bedrijf precies genoemd wordt, kan je (gratis) gebruik maken van een tool, zoals de ‘Unlinked Mentions Finder’ van Ranktank.

Best practice 7: Gluren bij de buren

Wil je meer backlinks naar jouw website genereren, kijk dan gerust eens hoe je concurrenten dit eigenlijk aanpakken. Je kunt op verschillende manieren inzicht verkrijgen in de linkbuilding strategieën waar andere bedrijven gebruik van maken.

Zo kun je je inschrijven voor de elektronische nieuwsbrief die jouw concurrent regelmatig verstuurt. Je wordt nu genotificeerd zodra het bedrijf weer wat nieuwe content heeft gepubliceerd. Bekijk eens wat voor content het bedrijf deelt, over welke onderwerpen, en hoe hun artikelen eruit zien.

Vervolgens zou je eens kunnen kijken welke backlinks er allemaal bestaan naar de website van het bedrijf. Vanaf welke plekken, welk type websites wordt er met name gelinkt naar je concurrent? Om de backlinks van je concurrent te checken, kan je gebruik maken van een tool. Zie bijvoorbeeld deze gratis ‘backlink checker’.

Ben je eenmaal achter de strategie van je concurrenten, kun je hun succes op het gebied van linkbuilding kopiëren. Voordat je het weet, ben je minstens zo’n goede ‘backlink bouwer’ als je concurrent!

Je hebt vast weleens meegemaakt dat je op een linkje klikte en vervolgens terechtkwam op een pagina met een zogeheten ‘404 error’. De link waarop je geklikt hebt is dus kapot en werkt niet (meer). Dit komt o zo vaak voor. Maar wist je ook dat je zo’n 404 error kunt gebruiken om meer backlinks naar jouw website te verkrijgen?

Zie je dat er een kapotte link vermeld staat, dan is dit natuurlijk een mooie kans om de kapotte link te laten vervangen door een linkje naar jouw website. Je kunt nu simpelweg de website eigenaar benaderen, aangeven dat je een kapot linkje hebt aangetroffen op zijn pagina, en vervolgens een link aanbieden naar specifieke, relevante content op jouw website, ter vervanging van de kapotte link. Hij blij, jij blij…!

Hoe vind je zulke kapotte linkjes op andermans pagina’s? Maak gebruik van de volgende extensie binnen browser Google Chrome: Check My Link.

Best practice 9: Wie visualiseert, wordt gewaardeerd

In de allereerste best practice die we in dit artikel omschreven, hadden we het al even over de waarde van zelf content creëren. Naast het schrijven van diepgaande,  inhoudelijke, kwalitatief hoogwaardige blogs of artikelen, kan je ook zelf mooie visualisaties (ook wel: ‘infographics’) creëren.

Zulke grafische weergaven van informatie en/of data, zijn vaak eenvoudig te begrijpen. De lezer vergaart in één oogopslag kennis en begrijpt hoe een bepaalde situatie in elkaar steekt. Zulke visueel aantrekkelijke weergaven van informatie, zijn dan ook populair online: ze worden volop gedeeld onderling.

Maak jij nou zelf zo’n mooie visualisatie, over een voor jouw website relevant onderwerp, is er dus grote kans dat anderen hier gebruik van gaan maken om op die manier hun eigen content wat op te leuken. Hopelijk linken ze daarbij ook even naar jou, als maker van de infographic. En zo vergaar je weer enkele extra backlinks naar jouw website, een goeie zaak!

Tot slot…

Bovenstaand artikel is geschreven door . Hij houdt zich dagelijks bezig met vragen als: Wat is de toekomst van linkbuilding? Welke impact hebben reputatie, betrouwbaarheid en autoriteit van backlinks op conversie en omzet? Ton schrijft o.a. voor Adformatie, Marketingfacts, Management Team en Twinkle en houdt alle ontwikkelingen op het gebied van linkbuilding haarscherp in de gaten.

Ton Heerze

Ik help je graag

Ik sta in de startblokken om je te adviseren.

Neem contact op met Joshua

STRATEGY DIGITAL DESIGN