Herpositionering Reerink Schoonmaak

Reerink schoonmaak & onderhoud B.V. is een familiebedrijf uit Hengelo. Opgericht in 1971 door vader Adrie Reerink en sinds 2005 in handen van zoon Arjan Reerink. Een allround dienstverlener met als missie haar opdrachtgevers complete ontzorging te bieden. Tot 2018 bestond het bedrijf onder de naam ‘Schoonmaakbedrijf Adrie Reerink B.V.’ maar in 2018 is het tijd voor verandering. Een mooie uitdaging voor ons om hierin mee te denken!

Strategie

Om tot de juiste strategiebepaling te komen vullen we het business canvas model in, halen we de visie/missie op en bespreken we de ambitie. Al snel komen we tot de conclusie dat de naam ‘Schoonmaakbedrijf Adrie Reerink’ niet meer passend is bij het brede dienstverleningspakket dat het bedrijf biedt. Daarom is de naam veranderd naar ‘Reerink schoonmaak & onderhoud’, met als merkbelofte ‘goed doen voor mens en milieu’ Met deze naamswijziging moet ook de verouderde huisstijl worden opgeschoond. Ook is de huidige website niet meer up-to-date. Deze mag zakelijker worden en meer passend bij de identiteit, visie en ambitie van Reerink schoonmaak & onderhoud.

Concept

In de strategiefase zijn er 3 kernwaarden bepaald: betrokken, betrouwbaar en duurzaam. Vanuit deze kernwaarden gaan we brainstormen over de nieuwe look&feel. We ontwerpen een nieuw logo waarbij we kiezen voor een ‘druppel’ in een ruimtelijke vorm als beeldmerk en een fris groene kleur. De rode kleur van het oude logo laten we ook subtiel terugkomen. Naast het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl gaat ook de website volledig op de schop. We starten met het ontwerpen van de wireframes, de bouwtekening voor de website. Verder denken we ook mee over de beeldtaal.

Creatie

Zodra het nieuwe concept en de wireframes helemaal rond zijn kan de uitrol echt beginnen. Folders, flyers, advertenties, bedrijfskleding, stickers, mappen; werkelijk alle middelen worden in het nieuwe jasje gegoten. Ook het gehele wagenpark wordt vernieuwd. We ontwerpen het uiterlijk voor de nieuwe website en deze kan daarna technisch ontwikkeld worden. We blijven hierin meekijken zodat alles er pixel perfect uit komt te zien. Een professionele fotograaf schiet gave nieuwe beelden die we uiteraard ook in de website en voor alle middelen gebruiken. De oude jas gaat uit, de bezem gaat erdoor en het plaatje wordt steeds completer.

Activatie

Het is zover! De nieuwe website gaat live en daarmee treedt ‘Reerink schoonmaak & onderhoud’ in nieuwe stijl naar buiten. Na de livegang blijven we Reerink ondersteunen bij het uitdragen van hun nieuwe stijl. Dit door een crossmedia aanpak. Het wagenpark zorgt voor zichtbaarheid op straat, de nieuwe bedrijfskleding zorgt voor zichtbaarheid op de werkplek. Verder zetten we ook socialmedia en advertising in. Er worden diverse mediakanalen online en offline ingezet, van een artikel in kijk op Oost Nederland tot een linkedin campagne.

BEZOEK DE WEBSITE