Strategie: zo begin je met online marketing

Oké, je hebt een website. Maar hoe zorg je ervoor dat je daarmee meer klanten werft? Natuurlijk heb je wel eens gehoord van linkbuilding en contentmarketing, maar dat zijn slechts middelen. Wat is je overkoepelende strategie? Op wie richt je jouw website en wat is de waardepropositie die je voor ze hebt? Daar denken we graag samen met jou over na.

Je strategische rode draad als houvast

Ad hoc acties, los zand, schieten met hagel… Het helpt je allemaal niet verder. Wat je nodig hebt is een rode draad om je aan vast te kunnen houden. Wij helpen je met een strategisch plan om je (online) marketingideeën aan te kunnen toetsen. Gaandeweg wordt deze strategie je houvast bij het maken van allerlei keuzen. Keuze welke kant je op gaat met je website en zelfs je hele bedrijf.

20 jaar ervaring in strategie en concept

Al sinds ons full-service marketingbureau in 1999 werd opgericht, zijn we bij Webton bezig met online marketingstrategie. Omdat je eenvoudigweg niet zonder kunt als je resultaat wilt behalen. Daarom is de strategie altijd hetgeen waar we als eerste mee aan de slag gaan.

Onze cases

// Herpositionering

Reerink Schoonmaak & Onderhoud

Reerink schoonmaak & onderhoud B.V. is een familiebedrijf uit Hengelo. Opgericht in 1971 door vader Adrie Reerink en sinds 2005 in handen…

Bekijk case

 

// Communicatiestrategie

Ter Hoek

Hoe kan Webton van toegevoegde waarde zijn om Ter Hoek te ondersteunen bij de ontwikkeling van een krachtige (merk)identiteit en…

Bekijk case

 

// Positionering

Salut Welzijn

Binnen Stichting Welzijn Ouderen Hof van Twente vond er een koerswijziging plaats. Niet langer richt SWOHvT zich enkel op ouderen, maar de…

Bekijk case

 

// Herpositionering

Z-tech

Z-tech is een speler op het gebied van innovatieve oplossingen voor proces- en automatiseringstechieken. Hun voornaamste klanten zitten in…

Bekijk case

 

In 5 stappen naar jouw online strategie:

1

Brainstormsessies

Heerlijk, die vrije sessies waarin alle mogelijkheden nog open liggen en je alle kanten op kunt! Al discussiërend en voortbordurend op elkaars ideeën komen we verder. We bepalen samen wat de essentie van je bedrijf is en waar je naartoe wilt. Je kent vast de ‘why’ wel. Daar gaan we het zeker over hebben! In deze fase leggen we de fundering voor je hele communicatiestrategie. We bepalen de basis waarop we verder kunnen bouwen op verschillende niveaus. Alles wat hierna komt is terug te voeren op de uitkomst van deze sessies.

2

Doelgroep en propositie bepalen

Pas als je weet wat je nu eigenlijk te bieden hebt voor welke doelgroep en waarom jullie bij elkaar passen, kom je ergens. Daarom besteden we hier veel aandacht aan. Met verschillende modellen brengen we je doelgroep(en) in kaart en beredeneren we hoe je ze online kunt overtuigen met een doeltreffend concept. Met concept bedoelen we het vaststellen van je kernboodschap, missie en visie. We vertalen je strategie naar de juist tone of voice en vormgeving: bepaling van beeld- en vormgebruik, kleurstellingen en typografie.

3

Strategische communicatieboodschap

Nu je weet wat je wilt zeggen en tegen wie, bedenken we samen hoe we deze communicatieboodschap het beste kunnen invullen. Daarbij gaat het om de inhoud, maar ook om de manier waarop je het brengt en via welke wegen. Je wilt opvallen, maar wel op een positieve manier. Tekst, beeld, medium: alles moet kloppen. Zowel met je eigen strategie als met de verwachtingen en belevingswereld van je doelgroep. Wij helpen je aan de juiste tone-of-voice die richting geeft voor je online marketing en content.

4

Contentkalender maken

Ook al zijn we nu op middelenniveau aangekomen, het is nog steeds belangrijk om de rode draad vast te houden. Daarom maken we een contentplan dat we kunnen toetsen aan de strategie die we hebben ontwikkeld voor jouw bedrijf en website. Per doelgroep en per medium specificeren we welke boodschap we gaan uitdragen. Dit is het punt waarop je een concrete planning krijgt van ons. Op de contentkalender staat wat we gaan doen, wanneer we dat gaan doen en wie verantwoordelijk is. We stroomlijnen alles voor een perfect eindresultaat.

5

Aan de slag!

Tijd voor de uitvoering van alle plannen! We helpen je graag met alle facetten van online marketing. Bovendien hebben we de tools om alle resultaten te kunnen meten. Zo weet je precies wat er allemaal goed gaat en waar we nog bij moeten sturen. Want dat blijft een continu proces. Om die reden blijven we structureel contact houden met elkaar om de resultaten door te nemen en nieuwe ideeën te bedenken. Zo zetten we de uitvoering van je strategie steeds beter neer door de juiste finetuning.

 

Wil je aan de slag met je online marketingstrategie?

Profiteer van de 20 jaar ervaring van Webton en doe er je voordeel mee! Neem contact met ons op om een vrijblijvende afspraak in te plannen. Wij vertellen je graag hoe we je kunnen helpen om samen een strategie te ontwikkelen voor bijvoorbeeld je online marketing. Wees er snel bij, voordat je concurrent bij ons aanklopt…

Deel deze pagina!