Over ons bedrijf

  • 1999 Oprichting
  • 2008 Hoofdsponsor Webton Hengelo
  • 2015 2000ste klant
  • 2016 Klanttevredenheid 9,6
  • 2017 FD Gazellen Award
  • 2018 Overname Twentse Storm
  • 2018 FD Gazellen Award
  • 2018 Fitste bedrijf van Twente
  • 2019 24 Medewerkers

Missie

Webton wil als sociale partner van het MKB, de ondernemer volledig "ontzorgen" met het ontwikkelen van mooie en technisch verantwoorde online marketing producten, die de ondernemer kan inzetten om (extra) omzet te genereren.

Visie

Continu op de hoogte blijven van alle mogelijke interessante (additionele) producten en (technische) ontwikkelingen, die voor online marketing producten een duidelijke meerwaarde kunnen betekenen. Hierbij staat het belang van én het succes voor de klant voorop en is het inzetten van technologische innovaties geen op zichzelf staand doel. Webton zal zich primair blijven richten op het MKB, maar stelt daarbij het midden en ('professionele') hoge segment als ambitie voor de komende vijf jaar (2018-2023).

Onze locatie

Door de jaren is Webton gestaag gegroeid. Van het maken van websites op een studentenkamer (1999) naar een wat meer karakteristiek onderkomen. In mei 2016 is de van oorsprong Nederlands Hervormde kerk aan de Oelerweg 95 te Hengelo gekocht. Deze kerk had vroeger naast een religieuze functie ook een sociale rol. Mensen kwamen samen in de kerk, namen hier met elkaar de week door en leerden nieuwe mensen kennen. Deze sociale rol willen we graag in stand houden. Een website is naar ons idee namelijk niet langer meer alleen technisch vernuft!

Hoogtepunten

Sponsoring

Creativiteit en teamwork, daar draait het om bij volleybal. Met solisten en een eenvoudige aanpak kom je niet ver. Dat is voor ons de link tussen volleybal en ons werk als website bouwers. Sinds 2008 geven we dat concreet invulling door als hoofdsponsor van volleybalvereniging Webton Hengelo op te treden. Volleybal is een mooie metafoor hoe wij tegen ons werk aankijken. Teamwork en elkaar blind kunnen vinden zijn noodzakelijk voor het behalen van successen. Een goed team is sterker dan alle individuen bij elkaar.

Happy Work

Webton bestaat sinds 1999. Door de jaren heen is de markt veranderd en hebben wij ook onze dienstverlening hierop aangepast. In 2016 hebben we extra aandacht besteed om samen met het gehele Webton team te bepalen welke kant we op willen, waarom doen we eigenlijk wat we doen en waar zijn we goed in?

Onze filosofie is dat bepalen en varen van de koers absoluut niet iets is dat een ondernemer alleen kan, wij zijn immers met elkaar Webton. Met plezier naar het werk gaan en na een werkdag opnieuw met een energiek en voldaan gevoel terugkeren naar huis, staat bij Webton hoog in het vaandel.

Uit onderzoek blijkt dat gelukkige medewerkers meer betrokken, creatiever en ondernemender zijn. Daarom besteden we bij Webton veel aandacht aan de mensen en bewaakt Sasja Abbenhues (Chief Happiness Officer) dat het team met plezier naar het werk komt en vol energie weer naar huis keert. Zorgen dat iedereen met passie een bijdrage levert aan het digitale succes van onze opdrachtgevers, is wat haar drijft. In 2017 heeft ze Webton begeleid bij de transitie Happy Work Webton. En ook in 2019 houdt ze het thema Happy Work op de agenda!

Sasja Abbenhues

Dit project is mede mogelijk gemaakt door het Europees Sociaal Fonds van de Europese Unie.

Disclaimer

Deze site is met de grootst mogelijke aandacht van inhoud voorzien. Het is echter niet uit te sluiten dat de inhoud van de site -en de daarin vervatte informatie- verouderd, incompleet of onjuist is. Aan de inhoud van de website kunnen geen rechten worden ontleend. Evenmin kunnen rechten worden ontleend aan informatie op websites waar via links op de website van Webton toegang tot kan worden verkregen. Voor vragen en/of onduidelijkheden kun je je wenden tot Ton Heerze.