Gratis AdWords Scan. Vraag hem nu aan!

Wat is Google Adwords?

Google Adwords is een online programma waarin je advertentieteksten kunt invoeren die woorden bevatten waar gebruikers van Google op zoeken. Alleen wanneer een gebruiker op een van deze woorden zoekt, laat Google de advertentie aan de gebruiker zien. Met AdWords kun je dus heel gericht in de zoekresultaten van Google adverteren. Hierdoor kan het veel interessanter zijn om in Google Adwords te adverteren dan in bijvoorbeeld een tijdschrift, krant of op televisie. Bij deze andere kanalen zien immers ook mensen waarvoor de zoekwoorden irrelevant zijn de advertentie.

Waarom Google AdWords inzetten?

Je vraagt je waarschijnlijk af waarom je Google AdWords zou moeten inzetten. Een andere methode om hoger te scoren in Google, namelijk SEO, is tenslotte gratis. Toch is het een goed idee om naast SEO ook Google AdWords in te zetten.

Dat komt doordat het inzetten van Google AdWords steeds belangrijker is geworden om goed zichtbaar in Google te blijven. Betaalde advertenties komen namelijk in Google steeds prominenter in beeld dan de organische zoekresultaten. Ook potentiele klanten zullen betaalde advertenties eerder in beeld zien dan de organische zoekresultaten van Google. Dankzij het inzetten van AdWords, word je dus beter zichtbaar en krijg je een grotere naamsbekendheid. Het is zelfs gebleken dat mensen meer vertrouwen in jouw merk krijgen wanneer ze jouw bedrijf zowel in de betaalde als in de organische zoekresultaten van Google zien staan.

Waarom zijn goed ingerichte AdWords-campagnes belangrijk?

Wanneer je betaalde advertenties wilt inzetten om beter gevonden te worden in Google, moet je een AdWords-campagne opzetten. Het is hierbij belangrijk dat je de campagne goed inricht. Denk hierbij bijvoorbeeld aan dat je de juiste zoekwoorden gebruikt en dat je deze ook aan de juiste advertenties koppelt. Wanneer een gebruiker op het woord ‘kersttrui’ zoekt, kijkt hij natuurlijk raar op als hij op een landingspagina terechtkomt waarop alleen maar zomerse t-shirts staan.

Deze redenatie lijkt logisch, maar toch zien wij bovengenoemde voorbeeld in de praktijk vaak terug. Dat is zonde, want een campagne dat niet goed is ingericht, zal niet de gewenste resultaten opleveren. Hierdoor zal de campagne uiteindelijk meer geld kosten dan het oplevert.

Vraag de gratis AdWords Scan van Webton aan!

Wanneer je zelf niet echt thuis bent in de wereld van AdWords-campagnes, is het natuurlijk lastig om zelf te checken of je AdWords-campagnes goed zijn ingericht. In dat geval is het een goed idee om de gratis AdWords Scan van Webton aan te vragen.

Wat houdt de gratis AdWords Scan in?

Tijdens deze gratis scan analyseren onze AdWords-experts geheel vrijblijvend jouw AdWords-account. We beoordelen jouw AdWords campagnes op:

  • De structuur;
  • De campagne-instellingen;
  • Het gebruik van advertentie-extenties;
  • De relevantie van de zoekwoorden;
  • De relevantie van de advertentieteksten;
  • De meetbaarheid van conversies;
  • In hoeverre remarketing goed wordt ingezet.

Na de scan ontvang je de resultaten in een overzichtelijk rapport. In het rapport staat omschreven wat er al goed gaat en welke punten nog de nodige aandacht verdienen. Wil je er zeker van zijn dat jouw AdWords-campagnes goed zijn ingericht en daardoor goed verlopen? Schakel dan de hulp in van onze AdWords experts!