Reerink Schoonmaak & onderhoud

Herpositionering
Reerink

Van binnen en buiten goed voor elkaar.

 

 

Klantvraag

Het schoonmaakbedrijf van Adrie Reerink bestaat al sinds 1971 en is in 2018 al dertien jaar onder leiding van zoon Arjan. De tijd is aangebroken voor een nieuwe uitstraling die aansluit bij de huidige tijd. Wij zijn gevraagd een passende nieuwe visuele identiteit te ontwikkelen.

Oplossing

Aan de hand van een aantal strategische sessies komen we al snel tot de conclusie dat de huidige naam niet meer past bij het brede dienstenpakket. Uit strategisch oogpunt kiezen we voor de nieuwe naam Reerink schoonmaak & onderhoud. Vanuit deze basis hebben we de nieuwe visuele identiteit ontwikkeld.

Resultaat

We ontwikkelden een propositie die naadloos aansluit bij het nieuwe merk Reerink. De merkbelofte ‘Van binnen en buiten goed voor elkaar’ geeft goed de positie in de markt aan. Via verschillende communicatiemiddelen is het nieuwe merk breed uitgerold. We ontwerpen een volledige visuele identiteit zoals: logo, huisstijl, website, signing, bedrijfskleding, foldermateriaal etc.

Strategy

Vanuit een heldere strategische basis

Wat maakt Reerink nu zo uniek? Vanuit dit vertrekpunt starten we met de ontwikkeling van de nieuwe identiteit. Reerink schoonmaak & onderhoud B.V. is een familiebedrijf uit Hengelo. De missie van Reerink is om haar opdrachtgevers complete ontzorging te bieden. Tot 2018 bestond het bedrijf onder de naam ‘Schoonmaakbedrijf Adrie Reerink B.V.’ maar in 2018 is het tijd voor verandering. Een mooie uitdaging voor ons en voor Reerink.

Visuele identiteit

Vanuit de heldere identiteit van Reerink ontwikkelen we de visuele identiteit. Reerink staat naast duurzaamheid voor betrokkenheid en betrouwbaarheid. We ontwerpen een logo waarbij een ‘druppel’ in een ruimtelijke vorm als beeldmerk fungeert, in een frisgroene duurzame kleur. Deze druppel staat voor circulariteit en een open karakter. Naast het nieuwe logo ontwikkelen we de volledige nieuwe visuele uitstraling waaronder: de huisstijl, signing (o.a. het wagenpark), de website, etc.

Kop schotel koffie servet
Drukwerk
Huisstijl

Communicatiemiddelen 

De nieuwe visuele identiteit komt in alle communicatiemiddelen en huisstijldragers tot uiting.  

Huisstijl, folders, flyers, advertenties, bedrijfskleding, stickers, mappen; werkelijk alle middelen gieten we in de nieuwe stijl. Ook het gehele wagenpark wordt vernieuwd. Hierna starten we met de ontwikkeling van de nieuwe website 

Het nieuwe merk wordt geactiveerd

Het is zover! De nieuwe website gaat live en daarmee treedt ‘Reerink schoonmaak & onderhoud’ in nieuwe stijl naar buiten. Na de livegang blijven we Reerink ondersteunen bij allerlei cross mediale communicatie uitingen. Het wagenpark zorgt voor zichtbaarheid op straat en de nieuwe bedrijfskleding zorgt voor zichtbaarheid op de werkplek. Social media en advertising zorgen voor de nodige online zichtbaarheid.

Hier bekijk je het resultaat:
www.reerinkschoonmaak.nl

Ik help je graag

Heb jij een
soortgelijk vraagstuk?

Neem contact op met Vincent

STRATEGY DIGITAL DESIGN