ContinuWonen

Positionering
ContinuWonen

Slim en conceptueel (her)bouwen.

 

 

Klantvraag

Vanuit een nieuw bouwconcept gedachtegoed hebben 5 partners zich verenigd. Het doel is om oplossingen aan te bieden om snel en economisch verantwoord, duurzame woningen te realiseren. Er dient een nieuw merk ontwikkeld te worden en deze onderscheidend in de markt te positioneren.

Oplossing

We hebben de waardepropositie van de organisatie en het nieuwe merk vertaald naar een unieke merknaam. De verschillende partners bieden samen een oplossing voor woningbouworganisaties die onderscheidend is in de markt. In de nieuwe naam zit deze heldere belofte naar de doelgroep verpakt.

Resultaat

We hebben een passende merkstrategie en visuele identiteit ontwikkeld voor ContinuWonen. Via verschillende communicatie middelen, waaronder de website, is het nieuwe merk officieel gelanceerd tijdens de vakbeurs PREFAB. Na veel positieve reacties wordt het merk nu verder onder de aandacht gebracht.

Strategy

Een naam met veel betekenis

De naam ContinuWonen is er één met veel betekenis. Daarom moeten het logo en beeldmerk deze betekenis ook in zich hebben. De krachten bundelen, ontzorgen op de lange termijn, continu verbeteren en innoveren. Continuïteit en duurzaamheid zijn hierbij belangrijke pijlers. Ook moet het logo een vriendelijk karakter hebben omdat we hier te maken hebben met de mens en zijn omgeving, maar vooral ook de toekomst van de mens in zijn omgeving. We hebben een passend logo / woordmerk ontwikkeld waarin het symbool voor continuïteit verwerk is. Dit beeldmerk kan tevens los gebruikt worden voor o.a. social media etc.

 

ContinuWonen logo

ContinuWonen infographic

Website ontwikkeling

We hebben in samenspraak met ContinuWonen een website ontwikkeld die zowel het nieuwe merk, de mogelijkheden en reeds gerealiseerde projecten laat zien. De website moet de doelgroep informeren over de mogelijkheden en het gedachtegoed van het merk. Er kan makkelijk contact opgenomen worden en er zijn verschillende download mogelijkheden met extra informatie.

Via het merk wordt op een overtuigende manier gecommuniceerd dat bouwen in de toekomst anders moet. Het belang van bouwen en voortdurend aangehaakt blijven voor nu en in de toekomst.

www.continuwonen.nl

ContinuWonen website

Offline

Contact

Heb jij een
soortgelijk vraagstuk?

Neem contact op met Vincent

STRATEGY DIGITAL DESIGN