Zoekmachine specialist: jouw SEO en SEA expert

Wat is je zoekmachinestrategie?

Elk bedrijf of merk heeft een marketingstrategie. Toch? Daarin staat wat je communiceert op welke manier en naar welke doelgroepen. Ook zaken als zoekmachinemarketing en bijvoorbeeld content marketing komen hierin terug. Kortom: welke kant ga je op met SEO en SEA? Wij zijn jouw zoekmachine specialist om je de helpende hand te bieden.

Je strategie bepaalt de invulling per middel. Daarom denken we altijd proactief met je mee op elk gebied. Bijvoorbeeld over de contentkalender en de verhouding tussen, Paid, Owned & Earned media. Heb je hier vragen over? Laat het ons weten en je krijgt direct een concreet antwoord!

De balans tussen SEO en SEA

Het liefst zou ieder bedrijf alleen maar organisch gevonden worden. Want dat betekent minder geld naar zoekmachine advertenties. Dit is echter in de praktijk vrijwel onmogelijk. Er is altijd een balans tussen SEO en SEA. Die heeft vooral te maken met autoriteit, historie en concurrentie. Waar zoekt je doelgroep op, hoeveel anderen bieden hier content voor en hoe belangrijk ben je in deze branche? Op dat soort vragen geeft onze zoekmachine specialist je graag antwoord.

In de beginperiode gaat je budget logischerwijs vooral naar SEA, maar gaandeweg merk je dat je SEO-inspanningen effect hebben. Zie bijvoorbeeld de onderstaande afbeelding, waarbij PPC staat voor ‘pay-per-click’.

sea-seo

De juiste SEO-tools zijn het halve werk

Als ervaren zoekmachine specialist hebben wij natuurlijk talloze tools die je helpen bij je SEO. Naast het onmisbare Google Search Console hebben we er nog veel meer. Lees bijvoorbeeld dit blog over de SEO-tools die we inzetten voor je. Denk daarbij aan keywordanalyses, technische optimalisaties en linkprofielcheckers. Onze specialisten weten precies waar ze moeten zijn om de juiste informatie voor jouw situatie te scoren. Zo helpen we je verder met zoekmachine optimalisatie!

SEO-activiteiten zoals linkbuilden maken je site beter vindbaar in Google

Linkbuilding om autoriteit op te bouwen

Als je wilt scoren in Google draait alles om relevantie en autoriteit. Je moet in principe bewijzen dat je bezoekers vanuit de zoekmachine waard bent. Als specialist helpen wij je daarbij. Door op je eigen site dingen aan te passen, door Google Ads in te zetten én door een goede linkbuildingstrategie. Enerzijds heb je relevante content nodig en anderzijds goede links daarnaartoe. Zo bouw je autoriteit op in de organische zoekresultaten. Daar gaat tijd overheen, maar het is zeker de moeite waard.

Adverteren volgens jouw ideale pakket

Omdat je vooraf graag een duidelijk overzicht wilt van de kosten, hebben we voor SEA vier handige pakketten voor je om uit te kiezen. Zo kun je een overzichtelijke en weloverwogen investering doen in je Google Ads. Elke maand weet je wat je krijgt en wat het gaat kosten. Terwijl wij ons best doen om deze investering zo snel mogelijk terug te verdienen voor je. Want het resultaat telt!

Je kunt voor adverteren in de zoekmachines kiezen uit de pakketten Basic, Pro, Plus en Premium. Naast de prijs zijn ook bijvoorbeeld het aantal uren verschillend. Ook het aantal productgroepen, de manier van remarketing en bijvoorbeeld het gebruiken van Google Shopping wisselt per pakket.

Bekijk onze Google Ads pakketten op deze pagina >>

Zo zetten we SEA in voor je:

  1. Opzetten (online) marketingstrategie
  2. Uitzoeken op welke termen je doelgroep zoekt
  3. Campagnes opzetten in Google Ads
  4. Kwaliteitsscore optimaliseren
  5. Doorklikratio optimaliseren
  6. SEA-budget afbouwen ten gunste van SEO

Uiteraard zijn we trotse Google Partner!

We werken als gespecialiseerd bureau helemaal volgens de regels van Google. Dat kunnen we ook bewijzen, want we beschikken over de Google Partner badge. Hiermee kunnen we ene

Google Partner Badge Webton

rzijds aantonen dat we op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen en anderzijds dat we de strenge eisen hebben doorstaan om partner van Google te mogen zijn. Ten eerste moet minimaal één medewerker twee Google AdWords-examens succesvol hebben afgelegd. Ten tweede moeten wij als bureau in de afgelopen 90 dagen minimaal € 10.000,- aan Google Ads-tegoed spenderen voor onze klanten. Zo bewijzen we dat we genoeg kennis en ervaring hebben om Google Partner te mogen zijn. Wil je weten hoe we presteren? Check dan onze prestatie-index, waarmee de Google Ads-prestatie en -klantondersteuning gemeten wordt die we aan onze klanten leveren.

Als zoekmachine specialist helpen we je graag met:

  • Het ontwikkelen van een strategie voor je complete online marketing. Zo weten we zeker dat het totaalplaatje goed op elkaar is afgestemd. Wat gaan we via welke kanalen communiceren richting welke doelgroepen?
  • Het meedenken over je sitestructuur en de technische opbouw van je site;
  • Briefen en schrijven van SEO-content op basis van keywordonderzoeken;
  • Linkbuilding vanuit een duidelijke strategie en passend bij jouw niche;
  • De concrete invulling en planning van je SEA-campagne, inclusief resultatenanalyse en bijsturing;
  • Ook de kwaliteitsscore van de advertenties en de landingspagina’s houden we in de gaten. Zodra er iets te verbeteren valt, doen we het!

Daarom huur je ons in als jouw zoekmachine specialist!

Wil je een externe zoekmachine specialist inhuren? Neem dan eens contact met ons op. Onder het genot van een inspirerend kopje koffie of thee brainstormen we over onze visie. We leggen je graag uit hoe we het optimale rendement halen uit jouw SEO en SEA.

Laat een reactie achter

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Vind je dit een interessant bericht? Deel het!