20-04-2016

SEO voor zakelijke websites

Zoekmachine optimalisatie voor zakelijke websites

Het is een bekend gegeven dat websites baat hebben bij zoekmachine optimalisatie. Maar voor zakelijke websites geldt deze wijsheid in het bijzonder. Het succes van een zakelijke website is namelijk sterk afhankelijk van de hoeveelheid inkomende bezoekers.
website zoekmachine optimalisatie

Zakelijke websites kunnen niet zonder zoekmachine optimalisatie

Zonder bezoekers zal een website er niet in slagen om online klanten te genereren. En nieuwe klanten, dat is waar het bedrijven online allemaal om is te doen. Succes met een zakelijke website begint dan ook met sterke zoekmachine optimalisatie.

De achterliggende theorie luidt als volgt: SEO leidt tot meer bezoekers, die in een ideaal scenario op termijn converteren tot trouwe klanten. Het klinkt zo makkelijk, maar in de praktijk blijkt het voor veel bedrijven knap lastig. Menig ondernemer worstelt met zijn vindbaarheid op het wereldwijde web en de zoekmachine marketing bureaus schieten dan ook als paddenstoelen uit de grond.

Cursus zoekmachine optimalisatie niet voldoende

Maar is zoekmachine optimalisatie dan per definitie een garantie voor succes? Helaas is dat allerminst het geval. Veel is afhankelijk van de manier waarop de optimalisatie wordt uitgevoerd. Bedrijven die zoekmachine optimalisatie kosten proberen te drukken door een goedkope partij in te schakelen, zien vaak tegenvallende resultaten.

Goede zoekmachine optimalisatie vereist namelijk tijd, geduld en het nodige vakmanschap. Het inhuren van schimmige bureaus die zoekmachine optimalisatie gratis of tegen stuntprijzen aanbieden, is dan ook sterk af te raden. Ook het inschakelen van een student die een korte cursus zoekmachine optimalisatie heeft gevolgd, is niet aan te bevelen.

Zoekmachine optimalisatie WordPress

In 2016 worden websites door Google beoordeeld op een veelvoud aan factoren. Websites die zoekmachine optimalisatie toepassen, moeten bij voorkeur zo hoog mogelijk scoren op al deze aspecten. In een eerder artikel hebben wij al een aantal belangrijke zoekmachine optimalisatie tips gegeven om tegenwoordig zo hoog mogelijk te kunnen scoren in de zoekresultaten.

Natuurlijk moet de website zich er wel voor lenen om op de juiste wijze geoptimaliseerd te worden. Websites die bijvoorbeeld beschikken over een sterk verouderd Content Management System (CMS), laten de nodige kansen liggen om hoog te scoren in de zoekresultaten. WordPress is een goed voorbeeld van een CMS dat bij uitstek geschikt is gemaakt voor SEO.

Websites en zoekmachine optimalisatie: een twee-eenheid

Wanneer een website over een CMS zoals WordPress beschikt, is het voor een zoekmachine optimalisatie bureau een stuk makkelijker om de site naar een hoge notering in Google te tillen. WordPress is een gebruiksvriendelijk en snel systeem dat optioneel verder uitgebreid kan worden met diverse zoekmachine optimalisatie plugins.

Een extra voordeel van WordPress is dat veel beschikbare thema’s responsive zijn, waardoor de website goed wordt weergegeven op vrijwel alle denkbare mobiele apparaten. Een mobielvriendelijke website wordt over het algemeen hoger gewaardeerd door Google, waardoor de zoekmachine optimalisatie inspanningen nog eens extra effect sorteren.

Vind je dit een interessant bericht? Deel het!