21-05-2012

21/05/12 – Webton naar Ibiza?

We kapen een bus en gaan naar Ibiza!

Het wordt gekscherend geopperd tijdens de lunch op kantoor om deze bus te kapen en op teamuitje mee te nemen naar Ibiza. Al is het lastig om de zee over te steken met een bus. We kijken elkaar nog een keer aan, parkeren het idee toch maar en vervolgen onze maaltijd.

We bouwen immers websites, we hebben vooralsnog niet de ambitie om een varende bus te ontwikkelen (die bestaat al). Daarbij willen we het ook niet op ons geweten hebben om de buschauffeur én de passagiers een traumatische ervaring te bezorgen. Stel je voor, ben je als onwetende Tukker onderweg van Delden naar Hengelo met het OV, moet je noodgedwongen mee naar Ibiza. Niemand van onze collega’s heeft een chauffeursdiploma. Dat zou wel een erge kamikaze actie worden.

Busje komt zo

Hoe dan ook, deze bus rijdt rond in Twente. Via deze bestickering laten we als bedrijf zien wat we doen én leggen de link naar onze website. Het is een mooi voorbeeld van crosschannel marketing. Want hoe maak je de optimale mix tussen offline en online om je doelgroep te bereiken? Combineer ze!

Verwijs door en creëer nieuwsgierigheid

Zoals de huisarts in principe ook doet met zijn doorverwijsbrief naar het ziekenhuis. Hetzelfde onderwerp, maar een ander (wit) jasje waar je nieuwe informatie krijgt. Daar heb je negen van de tien keer ook behoefte aan.

Om je marketingactiviteiten op een effectieve wijze ‘crosschannel’ in te zetten, moet je boodschap dus wél relevant zijn. Ofwel, we ‘moeten er iets aan hebben’. Anders trekt het überhaupt geen aandacht. Neem de Allerhande als positief voorbeeld. Ene meneer West adverteert daarin met zijn blikjes tonijn. Een afbeelding van een heerlijke tonijnsalade glanst op het papier; rode ui, zwarte olijven, zongedroogde tomaatjes, pasta en veldsla. Jammie! Vraagt meneer West in die advertentie: “Ga voor dit heerlijke recept naar www…”, (we willen geen sluikreclame maken). Via een advertentie in dit magazine lokt hij ons letterlijk naar zijn website om het recept te checken.

Gelukkig hebben we net onze lunch achter de kiezen en zijn we verzadigd. Anders zou meneer West ons hebben waar hij ons zou willen hebben. In de supermarkt.

Het Webton Team.

Vind je dit een interessant bericht? Deel het!