AdWords specialist: zo helpen we je verder

Je hebt iemand nodig die je ten eerste online op de kaart zet en ten tweede je impact steeds verder vergroot. Dat is in het kort een omschrijving van een AdWords specialist. Wij leggen je graag uit hoe onze experts je helpen. Zo weet je precies wat je te wachten staat. Want jij wilt toch ook een specialist die je verder brengt met Google Ads?

Als AdWords specialist proactief meedenken

Elke marketingstrategie bestaat uit meerdere onderdelen. Bijvoorbeeld een deel offline en een deel online. Er zijn echter online ook nog heel wat verschillen. Zoals het verschil tussen betaalde zoekmachinemarketing (advertenties) en bijvoorbeeld organische content marketing (SEO-content). Voor elk onderdeel zijn specialisten te vinden. Zo zijn wij bijvoorbeeld graag jouw AdWords specialist.

Geen enkel middel staat op zichzelf. Daarom denken we altijd met je mee over het totaal. Bijvoorbeeld over je marketingconcept, de contentkalender en de verhouding tussen, Paid, Owned & Earned media. Zoals we ook een mening hebben over de verdeling van je budget over de verschillende middelen. Zodra we aan de slag gaan, ervaar je echter vanzelf hoe proactief we zijn!

AdWords in het kort

Eigenlijk zijn Google Ads, zoals AdWords inmiddels heten, niets anders dan de betaalde posities in Google. Als je doelgroep zoekt op bepaalde termen die te maken hebben met jouw bedrijf, zien ze jouw advertenties. Tenminste, als je hier slim op inzet. Wij helpen je daar graag bij. Onze experts weten alles over de ideale opbouw van AdWords, de optimale CPC (cost per click) en de kwaliteitsscore die je advertenties krijgen.

Hoe zet je Google Ads in als specialist?

Goede vraag! Het antwoord daarop is echter ‘dat ligt eraan’. Wil je bijvoorbeeld volop inzetten op branding of juist op producten/diensten? Wil je de long tail benutten of ga je liever mee met de grote merken in de short tail? De branche waar je in zit, bepaalt ook voor een groot deel de strategie. Het maakt namelijk nogal uit wat de concurrentie doet. Met al deze dingen houden we rekening voor je.

Inzet naast organisch (waaronder linkbuilding)

Het gebruik van AdWords is een logische eerste stap in online marketing. Zo kun je immers snel veel bezoek ‘kopen’ voor je site. Zeker als het om een nieuwe site gaat met nog weinig historie. In dat geval moet je ten eerste werken aan je organische content en ten tweede aan de bijbehorende linkbuildingstrategie. Pas als je relevante content en links hebt, bouw je autoriteit op in de organische zoekresultaten. Tot die tijd zijn Google Ads ideaal om verkeer naar je site te trekken.

In de onderstaande afbeelding zie je hoe je Google Ads kunt afbouwen en SEO kunt opbouwen. Onze AdWords specialist kan je precies vertellen hoe deze strategie in te zetten is in jouw situatie. PPC staat trouwens voor ‘pay-per-click’.

sea-seo

Maandelijkse investering voor je AdWords specialist

Je wilt het liefst een overzichtelijke investering doen in je SEA. Dat snappen wij toch! Daarom hebben we vier verschillende pakketten voor je om uit te kiezen. Als specialist in AdWords is het uiteraard ons doel om deze investering zo snel mogelijk terug te verdienen voor je.

We bieden je Basic, Pro, Plus en Premium. Elk pakket heeft zijn eigen voordelen en maandprijs. Bijvoorbeeld het aantal uren dat onze AdWords specialist voor je aan het werk gaat, is verschillend. Maar ook het aantal productgroepen, de manier van remarketing en bijvoorbeeld het gebruiken van Google Shopping.

Bekijk onze AdWords pakketten op deze pagina >>

Het stappenplan voor SEA:

  1. Opzetten (online) marketingstrategie
  2. Uitzoeken op welke termen je doelgroep zoekt
  3. Campagnes opzetten in Google Ads
  4. Kwaliteitsscore optimaliseren
  5. Doorklikratio optimaliseren
  6. SEA-budget afbouwen ten gunste van SEO

Eerst meer SEA, later meer SEO

Zoals we hierboven al aangeven, willen we je budget in de beginperiode vooral naar Google Ads en andere SEA-middelen laten gaan. Na verloop van tijd bouw je dit af, omdat nu je SEO-inspanningen hun vruchten afwerpen. Zie het als twee communicerende vaten.

Inderdaad, dat betekent dat je aan het begin ook al moet investeren in SEO. Die goede organische resultaten komen immers niet vanzelf. Vandaar dat we eigenlijk nooit alleen maar puur AdWords zullen adviseren. Tenzij je zelf al zo’n ontzettend goede contentstrategie hebt dat we qua SEO wel goed zitten de komende maanden of jaren. Is dat niet het geval? Dan beginnen we zoals altijd weer over de twee communicerende vaten SEO en SEA. Omdat ze nu eenmaal niet los van elkaar te zien zijn.

Wat zijn de voordelen en nadelen van Google Ads?

Ons specialisme in het kort:

  • Samen met jou ontwikkelen we een strategie voor je online marketing. Daardoor is helemaal duidelijk wat we communiceren richting welke doelgroepen.
  • We verzorgen daarnaast de concrete invulling en planning van je SEA-campagne.
  • In het dashboard zien we de resultaten van de Google Ads en sturen we bij.
  • Ook de kwaliteitsscore van de advertenties en de landingspagina’s houden we in de gaten. Zodra er iets te verbeteren valt, doen we het!
  • Profiteer van onze jarenlange ervaring op het gebied van online marketing plannen en verhoog je AdWords rendement.

Kortom: wij zijn jouw AdWords specialist!

Wil je ons als jouw externe AdWords specialist inhuren? Neem dan eens contact met ons op. Onder het genot van een inspirerend kopje koffie of thee brainstormen we over onze visie. We leggen je graag uit hoe we het optimale rendement halen uit jouw SEA.

Vind je dit een interessant bericht? Deel het!