Online marketing specialist op maat

Online marketing specialist op maat

Alleen maar op internet aanwezig zijn is niet genoeg. Want je wilt ook dat je site bezocht wordt door de juiste doelgroep én dat ze iets kopen of contact opnemen met je. Een goede online marketing specialist helpt je verder op dit gebied. Daarom bel je ons. Wij zetten ons specialisme helemaal op maat in voor jouw situatie. Lees verder als je wilt weten hoe we dat doen.

marketing specialist

Wat valt eigenlijk allemaal onder online marketing?

Nou, dat is een goede vraag. Want je zou kunnen zeggen dat elke activiteit die je als bedrijf onderneemt op internet in principe onder online marketing valt. Maar laten we het wat meer structureren. Ten eerste heb je een marketingstrategie nodig die al je uitingen online verbindt. Ten tweede kun je op verschillende manieren aan online marketing doen, namelijk via Paid, Owned & Earned media.

Een heel duidelijk voorbeeld van Paid media zijn Google Ads. Intussen ken je deze betaalde plekken in Google natuurlijk wel. Voor veel mensen uit je doelgroep zijn de advertenties bovendien een soort kwaliteitskeurmerk. Het feit dat jij adverteert om zo hoog mogelijk in beeld te zijn, waarderen zij met een klik naar je site. Daarom wil je dit aspect zeker meenemen in je strategie.

Owned media

Je eigen websites en social media-pagina’s zijn voorbeelden van Owned media. Dit zijn de plekken op internet waar je zelf bepaalt wat er gedeeld wordt, echter zonder dat je ervoor betaalt. De dingen die je hierop communiceert met je doelgroep, zijn onderdeel van je content marketing. Vandaar dat voor je eigen website ook zoekmachinemarketing een belangrijk punt is in de online marketingstrategie.

Earned media

Een van de moeilijkste onderdelen die een online marketing specialist beheerst, is het bewerken van Earned media. Dit zijn externe media die over jouw bedrijf schrijven, zoals nieuwssites of blogs. Hier heb je dus het minste invloed op, want de media zijn niet van jou (bij Owned media wel) en je betaalt niet voor plaatsing (bij Paid media wel). Met een goede PR- of linkbuildingstrategie kom je een heel eind.

marketing strategie

De stap van strategie naar uitvoering

Oké, dus je kunt op drie manieren concrete invulling geven aan je online marketingstrategie als gevolg van de bovengenoemde mediasoorten. Maar hoe doe je dat? Wie doet wat op welk moment en op welke manier? Vragen genoeg. Daarom denken we met je mee. Of we nemen het voortouw, als je dat liever hebt. Wij hebben immers vaker met dit bijltje gehakt. Daarom kunnen onze experts je op basis van kennis en ervaring precies vertellen hoe zij online marketing het liefst voor je inzetten.

Rollen in het team

Bij voorkeur stellen we een team samen dat bestaat uit mensen die in jouw bedrijf werken gecombineerd met onze online marketeers. Samen kunnen zij op strategisch en inhoudelijk gebied de lijnen uitzetten en invullen geven aan de content voor Paid, Owned en Earned media.

Het kan zijn dat sommigen zich meer bezig houden met het overkoepelende concept en anderen meer met de concrete uitwerking ervan. De rollen in het team kunnen we vooraf kortsluiten met elkaar. Gaandeweg komen we er vanzelf achter wat voor ieder teamlid het beste werkt. Net zoals we de richting en invulling van je online marketingstrategie bijsturen op basis van de cijfers.

Samen meten we je succes

Het mooie van online marketing is dat vrijwel alles meetbaar is. Zeker als het gaat om je eigen website (Owned media). Een goed ingericht statistiekenpakket laat je precies zien wat er gebeurt met welke KPI (Key Performance Indicator). Vooraf spreken we af welke KPI’s we belangrijk vinden en waar we dan ook op willen sturen. De doelen die we hiermee willen bereiken, gelden als uitgangspunt. Onze experts kunnen je precies vertellen wat ze voor je kunnen meten en wat toch realistische doelen zijn.

Bovendien zijn de effecten van Paid media ook prima meetbaar. Zo zie je precies wat je geïnvesteerde budget opbrengt. Ten eerste weet je daardoor of je efficiënt bezig bent en ten tweede kun je op basis van de cijfers beslissingen nemen over wat past bij je doelgroep en wat niet.

Wat vind je van deze online marketing KPI’s?

  • Aantal bezoekers op je site
  • Doorklikratio vanuit social media
  • Aantal verkochte producten (e-commerce)
  • Aantal keren dat er contact wordt opgenomen (dienstverlening)
  • Hoeveelheid interactie op social media (likes, comments, shares)
  • Net Promotor Score

De uitvoering door de online marketing specialist

We weten nu wat we gaan doen en wat we meten. Dan is het een kwestie van uitvoeren. Denk daarbij aan een zoekwoordonderzoek voor je SEO-content of het opzetten van een SEA-campagne. En natuurlijk hoe je zo goed mogelijk aan linkbuilding kunt doen. Wij helpen je hierbij.

Uiteindelijk heeft je online marketing zelfs ook effect op je offline presentatie als bedrijf of merk. Je zult merken dat de totale manier van denken al je communicatie beïnvloedt. Daarom is het ook verstandig om een expert in te huren die je écht helpt aan betere resultaten. Wij zijn die expert.

Ons specialisme in het kort:

  • Samen met jou ontwikkelen we een strategie voor je online marketing. Daardoor is helemaal duidelijk wat we communiceren richting welke doelgroepen.
  • We verzorgen daarnaast de concrete invulling en planning met ons team, inclusief jouw medewerkers.
  • Dankzij de KPI’s zien we precies hoe goed je online marketing het doet. Op basis daarvan sturen we bij en zorgen we voor een groter effect van je inspanningen.
  • Profiteer van onze jarenlange ervaring op het gebied van online marketing en verhoog je rendement.

Concluderend: bel ons!

Wil je ons als jouw externe online marketing specialist inhuren? Neem dan eens contact met ons op. Onder het genot van een inspirerend kopje koffie of thee brainstormen we over onze visie. We leggen je graag uit hoe we jouw online aanwezigheid laten leiden tot impact.

Vind je dit een interessant bericht? Deel het!