SEA specialist: efficiënter je doelen behalen

Wat is SEA?

De afkorting SEA staat voor Search Engine Advertising. Hiermee wordt vaak het adverteren in Google Ads bedoeld, maar kan ook wijzen op adverteren in Bing Ads van Microsoft. Voor het gemak gaan we nu uit van Google Ads. De zoekmachine Google wordt namelijk over het algemeen veel meer gebruikt dan Bing.

Je zichtbaarheid binnen de zoekresultaten van Google hangt van meer af dan hoe goed je SEO toepast. Je kunt namelijk ook adverteren, en op die manier een plekje bovenaan de zoekresultaten bemachtigen.

Dan kan op verschillende manieren. Zo kun je tekstadvertenties maken, die eruitzien als een organisch zoekresultaat. Als je producten verkoopt, kun er ook voor kiezen om Google Shopping in te zetten. Dan verschijnt jouw product met een foto en een prijs bovenaan in Google.

sea specialist

Je kunt ook adverteren op YouTube door middel van een pre-, mid- of post-roll advertentie. Deze advertentie wordt respectievelijk voor, tijdens of na de YouTube-video afgespeeld. Zelfs dit valt onder Search Engine Advertising. De keuze in advertentiemogelijkheden is reuze.

Waarom zou je adverteren op Google?

Zichtbaarheid binnen Google is heel erg belangrijk als je online gevonden wil worden. Dat kun je op een organische manier bereiken, of via een betaalde weg. De inzet van SEO (Search Engine Optimalisation) is een belangrijk, maar langzaam proces. Het kan soms maanden duren voordat je consistent bovenaan de organische zoekresultaten te vinden bent. Daarnaast voert Google veel updates uit, waarmee ze de SEO-regels steeds meer bijscherpen. Als je echt alles uit je SEO wil halen, kan het verstandig zijn om een SEO expert in te schakelen.

Om toch jouw dienst of product snel aan de man te brengen via Google, kun je ervoor kiezen om te adverteren binnen, onder andere, de zoekresultaten. Op die manier kan er rustig doorgewerkt worden aan je SEO, maar kun je toch zorgen dat meer mensen kennismaken met jouw product of dienst.

Daarnaast is adverteren binnen de zoekresultaten van Google een goede manier om snel te checken welke paginatitels en metabeschrijvingen goed werken. Je kunt een advertentie namelijk net zo inrichten als een organisch zoekresultaat. Door verschillende versies (eventueel naast elkaar) te testen, kun je de beste variant uitzoeken en die ook gebruiken voor SEO.

sea-seo

Waarom heb je een SEA specialist nodig?

  • Dat adverteren op Google Ads kun je uiteraard zelf doen, maar de kans bestaat dat je dan veel geld uit gaat geven aan vertoningen of klikken die niet opleveren wat je had gehoopt. Als schoenenverkoper is het verleidelijk om te adverteren op de term ‘schoenen’, maar wie weet is het voor jou veel rendabeler om te adverteren op een specifiekere zoekterm zoals ‘rode dames schoenen kopen’.
  • Daarnaast las je net al dat Google Ads heel veel verschillende advertentiemogelijkheden heeft, waaruit je misschien niet zo goed kunt kiezen. Daarom is het verstandig om een SEA specialist om hulp te vragen. Zij kunnen namelijk op basis van jouw wensen en doelen bepalen welke advertentiemogelijkheden het beste aansluiten bij jouw strategie.
  • Een goede SEA specialist kan de juiste zoektermen voor jou uitzoeken. Ook weet hij of zij hoeveel je op die termen moet bieden om daar de meeste klikken en conversies uit te halen. Of jouw SEA specialist adviseert je dat je beter een pre-roll in kunt zetten om zo je bereik te vergroten. Omdat SEA specialisten iedere dag uitgebreid met alle tools van Google Ads in de weer zijn, weten zij als geen ander wat het beste kan werken voor jouw merk of bedrijf.

Hoe kies je een SEA specialist?

Een SEA specialist is een expert op het gebied van adverteren in zoekmachines. Dat kan dus zowel binnen Google Ads zijn, als binnen Bing Ads. Hij of zij kent alle kneepjes van het vak en houdt de laatste ontwikkelingen in de gaten. Heeft Google Ads een nieuw soort advertentie gelanceerd, of zijn er nieuwe manieren waarop jouw doelgroep te bereiken is? Dan is jouw SEA specialist daarvan op de hoogte.

Naast het in de gaten houden van alle trends en ontwikkelingen, houdt een SEA specialist zich bezig met het analyseren van het zoekgedrag van jouw doelgroep. Ook kijkt hij of zij wat de resultaten van je campagnes zijn om ze, waar nodig, bij te sturen en zo meer conversies te genereren. Ook kijken ze naar gemiste kansen op het gebied van zoekwoorden. Ze zoeken de parels voor je uit zodat jij op de meest efficiënte manier kunt adverteren binnen Google Ads.

Bij de keuze voor een SEA specialist moet je goed in de gaten houden wat jouw specialist voorop stelt. Is dat simpelweg klikken en weergaven, of kijkt de specialist naar jouw specifieke wensen om op basis daarvan een plan op te stellen? Juist doordat het platform zo veel mogelijkheden biedt, vraagt het adverteren binnen Google expertise.

website promotie seo

Wat is de werkwijze van Webton?

Bij Webton helpen we je graag van A tot Z. Tijdens onze kennismaking kijken we naar jouw wensen en doelen, en bepalen we welke communicatie-onderdelen we in kunnen zetten om die doelen te behalen. Misschien heb je inderdaad baat bij een SEA specialist, betere organische resultaten middels linkbuilding, maar we kunnen je ook helpen met herpositionering, (re)branding of met het in de markt zetten van een nieuw product. Geen vraag is voor ons te gek, dus schroom niet om contact met ons op te nemen. We maken er iets moois van.

Laat een reactie achter

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Vind je dit een interessant bericht? Deel het!