30-07-2012

30/07/12 – LinkedIn en Office werken samen

LinkedIn en Microsoft Office slaan handen ineen

Als sociaal netwerk moet je tegenwoordig creatief zijn om je concurrentie een stap voor te zijn. Met zoveel aanbod aan sociale netwerken is het niet eenvoudig om je te onderscheiden. Het zakelijke sociale netwerk LinkedIn heeft hier nu iets op gevonden, het gaat samenwerken met Microsoft Office 2013.

In de nieuwe versie van Microsoft Office wordt een LinkedIn gedeelte geïntegreerd in het e-mail programma Outlook. Ook werkt LinkedIn aan een speciale app voor Office. Dit nieuws maakte LinkedIn zelf wereldkundig door middel van zijn blog.

De samenwerking van Microsoft Office en LinkedIn komt niet als een complete verrassing. Eerder werd bij de presentatie van de nieuwe Office 2013 als teaser al bekend gemaakt dat de diensten ‘socialer’ zou worden. LinkedIn is dan ook niet het enige sociale netwerk dat de handen ineen heeft geslagen met Office. Zo krijgen gebruikers van de programma’s ook eenvoudig toegang tot Skype en is ook Yammer (de zakelijke versie van Twitter) geïntegreerd in de nieuwe Office.

In Microsoft Office 2013 heeft de gebruiker de mogelijkheid om direct het LinkedIn profiel van een contact uit de e-maillijst te bekijken. Daarnaast is het ook mogelijk om van deze e-mailcontacten de laatste updates op het zakelijke sociale netwerk te bekijken.

In de oude versie van Office was het ook mogelijk om LinkedIn te integreren, alleen moesten er toen meerdere elementen gedownload en geïntegreerd worden. In de 2013 versie is het een stuk eenvoudiger om gebruik te maken van LinkedIn, men hoeft zich enkel eenmalig aan te melden bij LinkedIn.

Zoals hiervoor gemeld is LinkedIn ook bezig met het ontwikkelen van een speciale app voor Office. Het is echter nog niet bekend wat de functie van de app precies zal zijn, geruchten gaan wel dat het gaat om een betaalde en meer uitgebreide versie van Office en LinkedIn.

Bron: Nu.nl

Vind je dit een interessant bericht? Deel het!