13-02-2012

13/02/12 – KPN biedt excuses aan

Telecombedrijf KPN kruipt diep door het stof. Naar eigen zeggen biedt KPN ‘2 miljoen maal excuses’ aan voor het offline zetten van de KPN mail op vrijdag en zaterdag.

KPN pakte vandaag groot uit en plaatste advertenties in onder andere De Telegraaf en het Financiële Dagblad. Deze advertenties zijn bedoeld om de excuses over te brengen naar de gedupeerde klanten van het telecombedrijf. Deze klanten hadden zowel afgelopen vrijdag als zaterdag geen toegang tot hun KPN e-mail account. Dit was het gevolg van het bekend worden van een lek bij KPN. Woensdag werd naar buiten gebracht dat het bedrijf in januari is gehackt, waardoor gegevens van ruim 500 klanten op straat kwamen te liggen. Zo werden er onder andere wachtwoorden van deze mensen bekend. Als actie hierop besloot KPN alle mailaccounts offline te zetten.

Het telecombedrijf geeft aan begrip te hebben voor het feit dat de gebeurtenissen van afgelopen weekend voor overlast hebben gezorgd. Het bedrijf geeft aan: ”Wij vragen niet om uw begrip, maar vinden het wel belangrijk om te zeggen dat we op de eerste plaats aan de veiligheid van uw gegevens hebben gedacht”.

De gebeurtenissen van afgelopen weekend leverden vele klachten op, doordat klanten geen toegang hadden tot de maildienst en hierdoor vele zaken misliepen. Veel van de gedupeerden hebben daarom dit weekend al aan KPN laten weten een vergoeding te willen voor de opgelopen schade.

Opvallend is dat gisteren bekend werd dat de gegevens niet afkomstig waren van de hack bij KPN, maar dat de website Baby-dump.nl verantwoordelijk is voor het lekken van de gegevens. Toch heeft KPN aangegeven maandagmiddag een meldpunt te openen. Hier kunnen gedupeerde klanten terecht voor vragen en opmerkingen en is er ook de mogelijkheid om schade te melden.

Bron: Nu.nl

Vind je dit een interessant bericht? Deel het!