04-02-2013

04/02/13 – Jouw Facebook-pagina een succes!

zakelijkHet inzetten van Social Media wordt als maar belangrijker in onze huidige maatschappij. Ook bedrijven ontkomen hier niet aan. Een absolute meester op het gebied van Social Media is Facebook. Bedrijven zijn dan ook sterk vertegenwoordigd op het sociale netwerk. Hoe zorg je er nu voor de je zakelijke Facebook-pagina optimaal geschikt is voor jouw klanten? Hieronder volgt een aantal handige tips die je kunt gebruiken om alles uit je marketing strategie te halen.

  • Een introductie van je bedrijf is ontzettend belangrijk! Op Facebook heb je de mogelijkheid om onder je profielfoto een klein stukje tekst van 140 karakters te plaatsen.  Probeer in dit stukje kort en krachtig je bedrijf weer te geven. Wie ben je en waar sta je voor? Iets wat daarbij absoluut niet mag ontbreken, is een link naar je website.
  • Bied gebruikers de mogelijkheid om in één klik door te gaan naar je andere sociale netwerken of applicaties.
  • Gebruik voor je profielfoto het liefst het logo van je bedrijf. Geen poespas maar gewoon een duidelijk en nóg belangrijker, herkenbaar logo. Bij iedere update die je zult plaatsen, wordt je profiel foto in een verkleinde versie weergegeven. Het is daarom dus belangrijk dat klanten jouw berichten meteen zullen herkennen.
  • Je omslag foto moet een unieke maar pakkende afbeelding zijn. Facebook heeft echter wel een aantal regels, je mag niet naar prijzen,  acties of andere websites refereren.
  • Interactie op je Facebook-pagina is van essentieel belang. Geef gebruikers de mogelijkheid om berichten te plaatsen. Wat je vervolgens doet met deze berichten kan doorslaggevend zijn. Probeer zoveel mogelijk te reageren op deze berichten, ook als deze negatief van aard zijn. Negatieve berichten moet je zo positief mogelijk benaderen om gebruikers een waardig gevoel te geven. Beantwoord vragen zoveel mogelijk en ook in het geval van een discussie moet je de gebruikers het gevoel geven dat je actief mee denkt. Zorg ervoor dat je klanten zich verbonden voelen met jouw bedrijf.
  • Een Facebook-pagina moet iets extra’s toevoegen voor gebruikers. Presenteer daarom niet alleen informatie die allang bekend zal zijn. Geef gebruikers juist exclusieve informatie, een kijkje achter de schermen,  leuke filmpjes, tips, een prijsvraag of een mooie korting die nergens anders te verkrijgen is. Exclusiviteit is hier het sleutelwoord.
  • Wanneer je berichten plaatst, zorg er dan voor dat deze overzichtelijk zijn. Wanneer je bijvoorbeeld een link plaatst, verwijder dan de URL. Dit staat aanzienlijk netter en overzichtelijker. Belangrijke updates die je volop onder de aandacht van je klanten wil brengen, kan je ‘highlighten’. Highlighten betekent dat je een statusupdate volop onder de aandacht brengt en of je Facebookpagina uitvergroot. Op deze manier kun je zelf bepalen welke berichten je belangrijk vindt en welke berichten minder belangrijk zijn.  Je kunt hierbij denken aan belangrijke memo’s voor je klanten of een mijlpaal die je bedrijf heeft behaald.
  • Nodig je klanten uit om je pagina te liken. Hoe meer likes je pagina heeft, des te makkelijker het is om nieuwe potentiele klanten te vinden.

Probeer eens met deze tips aan de slag te gaan, en je zult zien dat Facebook eigenlijk heel handig is! Succes!

Tip: Bekijkt u eens de zakelijke facebook pagina van Webton: https://www.facebook.com/Webton

Bron: frankwatching.nl

Vind je dit een interessant bericht? Deel het!