25-02-2011

25/02/11 – Google verandert algoritme

Google heeft een grote verandering aan het algoritme van de zoekmachine doorgevoerd. Voorlopig is de wijziging alleen voor Amerikaanse gebruikers zichtbaar.

De zoekgigant voert het hele jaar door kleine veranderingen door, maar de meest recente wijziging beïnvloedt bijna 12 procent van alle resultaten.

Het bedrijf vond het daarom tijd om deze wijziging toe te lichten in een blog, maar laat details daarbij achterwege. Google wil alleen kwijt dat websites met een lage kwaliteit veel minder hoog in de zoekresultaten zullen verschijnen en websites van hoge kwaliteit juist als belangrijker worden aangemerkt.

Verschil

De lage kwaliteit websites worden door Google omschreven als sites die weinig toegevoegde waarde hebben voor gebruikers, content kopiëren van andere websites of sites die gewoon niet erg bruikbaar zijn.

Pagina’s met originele content en informatie zoals onderzoeken en analyses behoren tot de websites die vanaf deze week door Google beter gewaardeerd worden. Wat er precies verandert in het systeem en hoe Google de websites analyseert, is niet bekendgemaakt.

Kortom: de definitie ‘Content is King‘ wordt met deze ontwikkeling alleen maar weer bevestigd.

Vind je dit een interessant bericht? Deel het!