14-10-2014

14/10/14 – Google plus moet je doen!

Ondanks dat Google Plus wel een spookstad lijkt, is het zeker de moeite waard om je bedrijf ook daar te vermelden. Waarom? Simpel. Ten eerst: je hebt waarschijnlijk toch al een account (zeker als je al iets met iets met een van de Google-producten doet. Denk aan YouTube, Google Analytics en Gmail). Ten tweede lok je met al die al die accounts weer meer bezoekers vanuit Google naar je website. Zo kunnen we nog meer (lees vooral verder) redenen noemen.

Meer dan een social network

Natuurlijk is Google Plus een sociaal netwerk waar je berichten van andere kunt bekijken en beoordelen, mensen en bedrijven kunt volgen, en nieuws kunt delen met je netwerk. Wat wij veel belangrijker vinden, is dat Google Plus bijdraagt aan de positie van een website in de zoekresultaten. Google beschouwt namelijk de updates als waardevolle relevante content. Zonde dus als je vrij eenvoudig gebruik kunt maken van dit netwerk als het zoveel bijdraagt. Verbind daarom zeker jouw website met je bedrijfspagina op Google Plus. Zorg daarna ervoor dat ook alle andere Google Accounts gekoppeld zijn. Maak het bedrijfsprofiel volledig, vul missende gegevens aan en wijzig daar waar nodig. Voor veel bedrijven heeft Google Plus al een vermelding of locatie aangegeven. Wel handig als de openingstijden, de adresgegevens en telefoonnummers kloppen. Ontwikkel en investeer daarna in je netwerk. Let op: tenzij het liefde op het eerste gezicht is, heeft een vriendschap tijd nodig om te ontwikkelen. Dit geldt ook voor jouw netwerk op Google Plus. Voeg daarom zelf nieuwe mensen toe en spoor andere aan om jou ook te volgen.

Hoe meer, hoe beter

Dat geldt natuurlijk niet voor alles. Maar hoe meer je van Google Plus gebruikt, des te leuker Google plus jouw aanwezigheid vindt. Jouw zogenaamde virtuele aanwezigheid telt namelijk zwaarder in de zoekresultaten als je de krachten van Google bundelt. Google beloont je daarna voor meer succes op de zoekresultatenpagina’s. Daarnaast worden de statusupdates als volwaardig zoekresultaat getoond. Hoe relevanter de content die je plaatst, hoe beter je scoort en des te meer ruimte je krijgt binnen de resultaten.

Een keer zaaien, twee keer oogsten

Hoe veel moeite is het om dat wat je op Twitter of Facebook plaatst, ook op Google Plus te publiceren? Weinig! Dus als je al goede content (denk aan teksten, afbeeldingen, video’s, tutorial, infographics, nieuwsberichten etc.) hebt geschreven, denk dan ook aan Google Plus. Je bereikt er toch weer meer mensen mee en het draagt dus ten goede bij aan jouw positie in Google.

Meet weten over de zoekmachine-optimalisatiemogelijkheden, of van de opties om Google Plus te gebruiken? We horen het graag!

Vind je dit een interessant bericht? Deel het!