16-01-2014

16/01/14 – Exacte statistieken Webmaster Tools

Exacte statistieken per zoekwoord in Google Webmaster Tools

Tot voor kort werd de data over het aantal bezoekers per zoekwoord sterk afgerond in Google Webmaster Tools. Dit werd ook wel de komst van “not provided” genoemd, omdat veel zoekwoorden dat label kregen. Dit dwong online marketeers om creatief te zijn in het zoekwoordonderzoek. Hiermee was bovendien de betrouwbaarheid en de bruikbaarheid van deze cijfers erg beperkt.

Exacte zoekwoord data

Dit is een goed begin van het nieuwe jaar voor de gebruikers van Google Webmaster Tools. Sinds een aantal dagen rapporteert Google namelijk exacte cijfers over het aantal bezoekers per zoekwoord. In Google Webmaster Tools vindt u nu specifieke data tot op individueel niveau. Dit is erg goed nieuws voor de meetbaarheid van zoekmachine optimalisatie.

Voordelen

  • Het is duidelijk op welke zoekwoorden u goed scoort
  • U kunt zien welke zoekwoorden voor bezoekers en omzet zorgen
  • Op basis van de exacte gegevens kunt u betere beslissingen nemen

Deze toevoeging van Google maakt het mogelijk om meer details te zien over hoe bezoekers uw website vinden. Nu u deze informatie heeft krijgt u meer inzicht in uw statistieken.

Vind je dit een interessant bericht? Deel het!