21-03-2016

Direct een hogere positie!

Zoekmachine optimalisatie Google – direct een hogere positie!

Vrijwel elke Nederlander gebruikt tegenwoordig zoekmachine Google om op internet informatie te vinden. Zoekmachine optimalisatie voor Google is dan ook de beste manier om de online vindbaarheid van een website te verbeteren.

Zeker bij een nieuwe website kan het echter tijd kosten om een hoge positie in Google te realiseren. De concurrentie heeft immers jarenlang de tijd gehad om een voorsprong op te bouwen. Desondanks is het wel degelijk mogelijk om snel aansprekende resultaten in de zoekmachine te boeken.

zoekmachine optimalisatie google

Zoekmachine optimalisatie Google: de beste SEO tips

Wij verklappen je enkele simpele zoekmachine optimalisatie technieken die je kunt toepassen om direct een hogere positie in Google te behalen:

  1. Optimaliseer voor zoekwoorden met minder competitie. Hoe groter de concurrentie voor een bepaald zoekwoord, hoe lastiger het wordt om op deze term hoog in Google te scoren. Je kunt dit proces versnellen door je content te optimaliseren voor zoektermen met minder competitie.

De nummer 1 positie in Google voor een zoekterm met een relatief laag zoekvolume, levert in de meeste gevallen nog altijd meer bezoekersverkeer op dan de nummer 20 positie voor een populaire zoekterm.

  1. Doseer het gebruik van de belangrijkste zoektermen. Het doorspekken van elke alinea in je content met je belangrijkste zoektermen heeft weinig toegevoegde waarde. Sterker nog, Google zal dit als een spammy vorm van zoekmachine optimalisatie zien.

Hierdoor krijgt je site een lagere positie in de zoekresultaten toebedeeld en werken je inspanningen alleen maar averechts. Kies daarom niet elke keer voor dezelfde zoektermen en gebruik regelmatig varianten (bijvoorbeeld meervoud in plaats van enkelvoud) en gerelateerde zoektermen.

  1. Richt je op een specifieke niche. Wanneer je bedrijf of website net nieuw is, heb je een flinke achterstand op de online concurrentie. Het targeten van dezelfde grote doelgroep heeft dan ook weinig zin.

Richt je daarom op een specifieke niche, zodat je hoog kunt scoren op zoektermen met minder concurrentie. Focus de zoekmachine optimalisatie voor een taxibedrijf bijvoorbeeld niet op de algemene term ‘taxi bestellen’, maar richt je op de term ‘goedkope taxi Enschede online bestellen’. Op deze term zul je veel sneller hoog in Google kunnen scoren.

  1. Maak gebruik van een gespecialiseerd bureau voor zoekmachine optimalisatie. Zelfs wanneer je zeer gemotiveerd bent, is er maar een beperkte tijd die je zelf kunt investeren in zoekmachine optimalisatie voor Google. Hierdoor verloopt het proces onvermijdelijk langzamer dan wanneer een gespecialiseerd bureau de zoekmachine optimalisatie verzorgt.

Daarnaast is zoekmachine optimalisatie een discipline die vrij nauw luistert. Alle details moeten kloppen om de best mogelijke resultaten te behalen. De jarenlange ervaring en de deskundigheid van een specialist vormen hierdoor een grote meerwaarde.

Kun je wel wat hulp gebruiken bij zoekmachine optimalisatie voor Google? Informeer dan vrijblijvend naar de uitgebreide mogelijkheden bij Webton.

Vind je dit een interessant bericht? Deel het!