16-07-2012

16/07/12 – Busje komt zo…..

Deze bus (zie foto) rijdt rond in Twente. Via de stickers laten we als bedrijf zien wat we doen én leggen we de link naar onze website. Het is een mooi voorbeeld van wat in vaktermen heet cross-channel marketing. Wat doen bedrijven om u als consument te bewegen hun product of dienst te kopen? Juist, ze zetten  hun verleidingsactiviteiten  ‘crosschannel’ in. We ‘moeten er iets aan hebben’ als klant. Anders trekt het überhaupt geen aandacht. Neem de Allerhande van AH als positief voorbeeld. Ene ‘meneer West’ adverteert daarin met zijn blikjes tonijn. Een afbeelding van een heerlijke tonijnsalade glanst op het papier, rode ui, zwarte olijven, zongedroogde tomaatjes, pasta en veldsla. Jammie! Vraagt ‘meneer West’ in die advertentie: “Ga voor dit heerlijke recept naar www…”, (we willen geen sluikreclame maken). Via een advertentie in dit magazine lokt hij ons letterlijk naar zijn website om het recept te checken.

En zo komt u bij AH terecht: via het blad, de website en uiteindelijk in de winkel. Actie geslaagd. Crosschannel marketing, iets voor uw bedrijf?

Het Webton Team.

Vind je dit een interessant bericht? Deel het!